Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zmeny v distribúcii poistenia by mali priniesť viac transparentnosti

Laptop, počítač, klávesnica
Ilustračné foto. pixabay.com

Nová právna úprava by mala priniesť aj vyššiu kvalitu služieb ako aj vyššiu ochranu spotrebiteľov.

Nová právna úprava v oblasti distribúcie poistenia by mala do procesu predaja poistných produktov priniesť viac transparentnosti. Priniesť by mala aj vyššiu kvalitu služieb, ale tiež vyššiu ochranu spotrebiteľov, a to bez ohľadu na distribučný kanál, ktorý klient pri kúpe poistenia využije. Zhodli sa na tom zástupcovia z piatich európskych krajín, ktorí o implementácii na Slovensku a v okolitých krajinách diskutovali na konferencii Slovenskej asociácie poisťovní.

“Poisťovníctvo je v používaní nových technológií stále v štartovacích blokoch, čo sa musí zmeniť,” povedal Mário Lelovský, prvý viceprezident IT asociácie Slovenska. Výzvu pre poisťovníctvo vidí v oblasti digitalizácie v individualizácii produktu na základe modelov správania sa zákazníka z dát, ktoré sú o ňom dostupné. Napriek relatívne nízkej digitálnej gramotnosti kľúčom úspechu poisťovní do budúcna je podľa neho ponuka produktov, ktoré zosúladia potreby klientov a zároveň myslia na možné rizikové situácie ako strata dát, prerušenie rozhrania človek a stroj, hackerský útok a podobne, a to s využitím všetkých dostupných komunikačných kanálov.

Dôležité je aj nastavenie regulácie

“Digitálne inovácie však musia byť podporené takým regulačným prostredím, ktoré inovácie podporuje a nebrzdí,” podotkol William Vidonja z Európskej federácie poisťovní a zaisťovní. “Elektronická komunikácie je stále predmetom mnohých obmedzení zo strany regulácie,” uviedol Dieter Pscheidl, vedúci sekcie európskych záležitostí z Vienna Insruance Group.

Klient je podľa odborníkov napriek rastúcej elektronizácii stále nútený podpisovať množstvo papierových dokumentov. Poisťovne v súčasnom prostredí rastúcej digitalizácie musia rýchlejšie reagovať na ponúkané možnosti, pretože oneskorená reakcia znamená, že ich v týchto príležitostiach nahradia iní hráči na trhu, teda startupy využívajúce digitálne technológie na užívateľsky príjemné riešenia pre konečného zákazníka.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Dátum 17. novembra 2017 14:24Zdroj SITA

Odporúčame

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...