Záujem o faktoring stále rastie, niektorí podnikatelia ho ale vnímajú za náročný a časovo zložitý

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Podnikateľ, podnikanie
Foto: ilustračné, www.thinkstockphotos.com
Tento článok pre vás načítala AI.

O faktoringu koluje viacero mýtov. Ako hovorí výkonný riaditeľ spoločnosti Bibby Factoring Slovakia Ján Korček, veľmi časté tvrdenie sa týka toho, že táto finančná služba je príliš drahá a firmám sa nevyplatí.

„Je samozrejmé, že s faktoringom je spojený aj určitý poplatok. Plus musíte počítať s úrokmi z čerpaných zdrojov. Štandardne sa však cena financovania pohybuje len medzi 1 – 2 % z hodnoty faktúry,“ hovorí Korček.

Záujem o faktoring stále rastie

Existuje zároveň podľa neho predstava, že faktoring využívajú predovšetkým podniky vo finančných ťažkostiach.

„Opak je pravdou. Mnoho finančne zdravých spoločností využíva túto službu ako strategický nástroj pre riadenie cash flow a na to, aby mohli stále rásť,“ vysvetľuje Korček. Potvrdzuje to podľa neho aj záujem o faktoring, ktorý v posledných rokoch výrazne rastie.

Podľa dát slovenskej Asociácie faktoringových spoločností sa za posledné tri roky zvýšil objem postupovaných pohľadávok viac než o tretinu na aktuálnych 2,7 miliardy eur za minulý rok.

Ponuka tzv. skrytého faktoringu

Často sa u zástupcov firiem objavujú podľa Korčeka aj obavy z možného negatívneho vnímania zo strany odberateľov. Niektoré firmy ponúkajú aj tzv. skrytý faktoring. Odberatelia sa teda nedozvedia o tom, že tento spôsob financovania firma využíva.

„Táto služba je však spojená s vyššou administratívnou náročnosťou, a preto sa hodí pre aspoň stredne veľké podniky,“ radí Korček. Niektorí podnikatelia sa domnievajú, že faktoring je zložitý a časovo náročný. Opak je však podľa Korčeka pravdou. Napriek tomu, že sa môže zdať, že faktoring je dostupný iba pre veľké korporácie, realita je podľa neho taká, že služby faktoringu sú dostupné podnikom rôznych veľkostí a z rôznych odvetví.

Faktoringové služby teda využíva mnoho firiem. Od malej rodinnej spoločnosti až po nadnárodnú korporáciu.

Faktoring je spôsob financovania, pri ktorom majiteľ podniku predáva svoje pohľadávky so zľavou tretej strane a cieľom je zvýšiť kapitál. Firma predá svoje faktúry faktoringovej spoločnosti, získa tak rýchlo peniaze a nemusí sa starať o výber dlhu. Stratí však časť hodnoty faktúry.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať