Väčšina Slovákov mení banku či poisťovňu sporadicky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Dokumenty, kalkulačka, podpis
Ilustračné foto. pixabay.com

Vernosť však neznamená automaticky, že sú Slováci so službami na sto percent spokojní.

Väčšina Slovákov mení poskytovateľov služieb len sporadicky. Osem z desiatich Slovákov má za uplynulé dva roky ten istý bežný účet v banke, rovnaké životné poistenie, mobilného operátora aj poskytovateľa televízie. Dodávateľa plynu alebo elektriny či poskytovateľa nebankovej pôžičky za uplynulých 24 mesiacov menil len jeden z desiatich. O niečo viac je takých, ktorí zmenili poisťovňu svojho auta. No i tu ostali za dva roky pri tej istej spoločnosti dve tretiny ľudí. Vyplýva to z prieskumu pre spoločnosť Home Credit.

Financie rozhodujú

Viacerí zachovávajú svoju priazeň tým istým spoločnostiam aj viac ako 10 rokov. Kľúčovým faktorom, prečo Slováci ostávajú verní tej istej firme, je podľa ich vyjadrení výhodná cena produktu, ktorý im poskytuje. „Finančná stránka je rozhodujúcim kritériom takmer pre dve tretiny opýtaných. S veľkým odstupom je to následne spoľahlivosť danej spoločnosti a potom široká ponuka služieb,“ komentoval výsledky prieskumu analytik Jaroslav Ondrušek zo spoločnosti Home Credit.

To, že Slováci často nemenia poskytovateľov služieb ešte neznamená, že sú s nimi bez výhrad spokojní. Prieskum totiž odhalil, že štyria z desiatich za uplynulé dva roky uvažovali o odchode ku konkurencii. Najčastejším dôvodom, ktoré ich k tomu viedli, boli drahé produkty a privysoké poplatky. „Je to samozrejmé, pretože väčšina ľudí sa snaží ušetriť a nechce sa im zbytočne preplácať predražené služby,“ skonštatoval Ondrušek.

Veľké množstvo ľudí uviedlo, že o zmene spoločnosti uvažovali aj preto, že u tej súčasnej sa cítia len ako obyčajná položka, o ktorú sa daná firma patrične nezaujíma. Najviac sa to prejavilo v prípade poskytovateľov životného poistenia. Napríklad v prípade dodávateľov televízneho signálu zase najviac ľudí videlo problém v malej pružnosti poskytovaných služieb. U predajcov plynu zase najviac opýtaných spomínalo nepríjemné správanie sa úradníkov.

Zložité vybavovanie

Najčastejším argumentom, prečo si Slováci nakoniec svoj odchod ku konkurencii rozmysleli, bolo zložité vybavovanie, pričom sa im to buď nechcelo podstúpiť, alebo na to nemali čas. Najviac to spomínali klienti bánk, ktorí zvažovali zriadenie účtu v inom finančnom dome. „Ďalším veľmi častým dôvodom, prečo ľudia nakoniec nezmenili dodávateľa služieb, bola vylepšená ponuka od toho pôvodného. Pod hrozbou odchodu si takto najčastejšie polepšili klienti mobilných operátorov a poskytovateľov televízie a internetu. Bolo ich viac ako tridsať percent,“ dodal Ondrušek.

Prieskum uskutočnila v marci 2019 agentúra STEM/MARK metódou CAWI na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 505 respondentov vo veku 18 až 60 rokov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia