Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Call centrum, telefonovanie
Ilustračné foto pixabay.com
2. septembra 2015 13:06 PoisťovneSpotrebiteľ od voFinanciach.skSITA

Väčšina poisťovní nedáva telefonicky informácie o poistení

Potenciálny klient sa nezaobíde bez následnej osobnej návštevy pobočky poisťovne.

Väčšina poisťovní na Slovensku neposkytuje klientom dostatočné informácie o produktoch na svojich infolinkách. Vyplýva to z mystery callingu, ktorý uskutočnila spoločnosť Market Vision Slovakia. “Hoci sa zdá byť telefonát pohodlnejším spôsobom získania informácií, potenciálny klient samotným telefonátom svoju požiadavku zväčša nevyrieši a nezíska dostatok informácií o možnosti poistenia. Nezaobíde sa bez následnej osobnej návštevy pobočky,“ uviedla Daniela Šišuláková, projektová manažérka agentúry Market Vision Slovakia.

Z celkových výsledkov prieskumu vyplýva, že najlepšie hodnotenou poisťovňou je NN Životná poisťovňa, ktorej priemerný súhrnný index hodnotenia je 94 %. Vysoký priemerný index hodnotenia, a to 71 %, dosiahli aj operátori poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa. Dostatočné informácie k požiadavkám poskytlo iba 33 % operátorov, vo zvyšných 67 % prípadov boli klienti odporučení na osobné stretnutie s poistným poradcom bez poskytnutia bližších informácií.

Na záver telefonátu je podľa Šišulákovej prirodzené požiadať o zaslanie komunikovaných informácií na e-mail. Napriek výhodám sa operátori infoliniek k žiadosti o e-mail stavali nejednoznačne. Častou odpoveďou operátorov vo vybraných prípadoch podľa Šišulákovej bolo, že informácie e-mailom jednoducho posielať nemôžu.

Prieskum formou mystery callingu uskutočnila agentúra Market Vision Slovakia v júli tohto roka. Uskutočnila 33 telefonátov na infolinky jedenástich rôznych poisťovní. Boli to Allianz-Slovenská poisťovňa, AXA, ČSOB Poisťovňa, Generali, Komunálna poisťovňa, Kooperativa, MetLife, NN Životná poisťovňa, Union, Uniqa a Wüstenrot. Telefonujúci vystupovali pri telefonickom kontakte s poisťovňami pod tromi profilmi potenciálnych klientov poisťovní.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Metlife

Metlife spúšťa globálnu inovačnú výzvu – program collab 3.0 EMEA

14. marca 2018 Poisťovne, Aktuality

Spoločnosť MetLife dnes spustila program „collab 3.0 EMEA“, globálnu otvorenú inovačnú platformu pozývajúcu podnikateľov a firmy pôsobiace v oblasti poistných technológií, aby rozšírili svoje aktivity so spoločnosťou MetLife a vyriešili niekoľko najväčších inovačných výziev poisťovateľa v jeho spoločnostiach v Európe, na Strednom východe a v Afrike.

Odporúčame

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies