Služby bankového ombudsmana doteraz využilo takmer 14 500 ľudí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zákon, právo, súd
Ilustračné foto pixabay.com

Prostredníctvom konzultácií sa vlani zaujímali najmä o bezpečnostné zásady pri používaní platobných prostriedkov, refinancovanie úverov či poradenstvo pri riešení problémov so splácaním úverov.

Služby bankového ombudsmana v minulom roku využilo 2 358 klientov bánk. V roku 2014 sa na bankovú ombudsmanku Evu Černú obrátilo 2 564 ľudí. Prostredníctvom osobných, telefonických a emailových konzultácií sa vlani zaujímali najmä o bezpečnostné zásady pri používaní platobných prostriedkov, refinancovanie úverov či poradenstvo pri riešení problémov so splácaním úverov. Od založenia inštitútu sa na bankového ombudsmana doteraz obrátilo takmer 14 500 ľudí, uviedla banková ombudsmanka Eva Černá.

Bankový ombudsman vlani prešetroval 373 oficiálnych podnetov klientov voči bankám. V prospech klienta bolo vybavených 94 z prešetrovaných podnetov. Materiálna satisfakcia dosiahla vo forme vrátenia či odpustenia poplatkov alebo zľavy z úrokovej sadzby takmer 15 tis. eur, pričom v roku 2014 to bolo 11 tis. eur.
Ústretovosť aj zo strany bánk
V týchto prípadoch nešlo vždy len o zadosťučinenie, na ktoré mali klienti nárok, ale banka v snahe o zachovanie korektných vzťahov často urobila ústretové kroky v prospech klienta napriek tomu, že nebolo preukázané jej pochybenie. Pochybenie banky nebolo vlani v rámci konania pred bankovým ombudsmanom objektívne dokázané v 74 prípadoch.

“Na Kanceláriu Bankového ombudsmana sa obracajú klienti bánk s dôverou, že sme posledná inštitúcia, ktorá môže pomôcť pri riešení ich problému. Ku každému prípadu pristupujeme s veľkou zodpovednosťou,” skonštatovala banková ombudsmanka Eva Černá.
O inštitúte
Inštitút Bankového ombudsmana bol zriadený po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007 Slovenskou bankovou asociáciou. Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankami a ich klientmi. Pôsobnosť ombudsmana sa vzťahuje na banky, pobočky zahraničných bánk a sporiteľne, ktoré sú členmi SBA a ktoré sa zaviazali dodržiavať Etický kódex bánk v oblasti ochrany spotrebiteľa.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie SBA Slovenská banková asociácia