Slováci platia kartou stále nižšie čiastky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Bezkontakt delikomat mastercard karty terminál
Ilustračné foto MasterCard

Takmer polovica respondentov v prieskume MasterCardu prejavila ochotu platiť aj sumy pod dve eurá.

BRATISLAVA 29. októbra (SITA) – Slováci sú čoraz častejšie ochotní platiť kartou aj nižšie čiastky. Podľa výsledkov prieskumu spoločnosti MasterCard pomer zákazníkov, ktorí sú ochotní platiť kartou sumy nižšie ako dve eurá, sa dostal už na úroveň 43 %. Zároveň z neho vyplynulo, že platia kartou v priemere 37 eur za nákup.

Slováci majú podľa výsledkov prieskumu záujem o bezkontaktné platobné karty. Takmer tri štvrtiny držiteľov klasických kariet prejavili záujem platiť v budúcnosti bezkontaktne. Slovensko patrí podľa MasterCardu k svetovému nadpriemeru v bezkontaktných platbách. Svoj nákup takto zaplatí 50 % majiteľov kariet.
Je záujem o bezkontaktné výbery
Nadpolovičná väčšina majiteľov platobných kariet by uvítala možnosť bezkontaktného výberu peňazí z bankomatov. “V Európe prebieha niekoľko pilotných projektov. Aj my by sme bezkontaktné výbery z bankomatu radi v budúcnosti na Slovensku zaviedli,“ povedal generálny riaditeľ MasterCard pre Českú republiku, Slovensko a Rakúsko Miroslav Lukeš.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že takmer dve tretiny držiteľov bezkontaktných platobných technológií zaplatia svoj nákup bezkontaktne minimálne raz týždenne. V porovnaní s rokom 2014 ide o 12-percentný nárast. Za ideálne miesto pre bezkontaktnú platbu označilo obchody a supermarkety 61 % opýtaných. Ale ideálne pre nich sú aj čerpacie stanice, reštaurácie a kaviarne a verejná doprava.
Rýchlosť platby dominuje
Ako najvhodnejší nosič pre bezkontaktnú technológiu určili spotrebitelia mobilný telefón, platobnú kartu alebo hodinky. Pre 32 % respondentov prieskumu je najväčšou výhodou bezkontaktných technológií rýchlosť platby. Ďalej 25 % opýtaných oceňuje nepoužívanie PIN kódu pri platbe a 18 % elimináciu odovzdania karty obsluhe platobného terminálu pri platení.

Prieskum MasterIndex uskutočňuje spoločnosť MasterCard raz ročne. Realizovaný bol výskumnou agentúrou G82 na reprezentatívnej vzorke 801 respondentov vo veku nad 18 rokov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Mastercard