Viac ako 90 % mladých a dospelých Slovákov využíva bankové služby

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dohoda, pobočka, podpis, zmluva, úver
Klienti by sa nemali báť žiadať od poskytovateľov úverov dodatočné informácie. Thinkstock

Podľa prieskumu GfK malo bežný účet v niektorej banke 90 % klientov.

Využívanie bankových služieb je už pre Slovákov samozrejmosťou. Podľa prieskumu spoločnosti GfK totiž v minulom roku využívalo niektorú zo služieb komerčných bánk až 93 % obyvateľstva vo veku od 15 do 79 rokov. Vyše tretina populácie v tejto vekovej skupine je pritom klientom Slovenskej sporiteľne, druhou najväčšou bankou, čo sa týka počtu klientov, bola VÚB banka s podielom 24 %. Do prvej päťky sa podľa prieskumu dostali aj Tatra banka s podielom 15 %, Poštová banka s podielom 14 % a ČSOB s podielom 10 %. 
Najviac sa využíva bežný účet
Z prieskumu GfK ďalej vyplýva, že postupne rastie aj podiel mladých klientov vo veku od 15 do 18 rokov, ktorý stále zostáva najnižší. V minulom roku však už približne 60 % obyvateľov v tejto skupine bolo klientmi niektorej z bánk. Celkovo pritom klienti bánk využívajú najmä bežný účet, a to až 90 % z nich. Platobné karty využíva viac ako 70 % klientov a služby elektronického bankovníctva používa vyše 60 % zákazníkov. Z ostatných finančných produktov 37 % klientov má nejakú formu bankového úveru alebo pôžičky a takmer polovica ľudí má sporiace produkty od nejakej banky.

Prieskum spoločnosti GfK s názvom Retail banking FMDS sa uskutočnil v roku 2016 online dopytovaním na populácii Slovenska vo veku 15 až 79 rokov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie GfK Growth from Knowledge