Porovnávacie aplikácie využívajú štyria z desiatich Slovákov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Mobil
Ilustračné foto. pixabay.com

Čoraz viac priaznivcov si získavajú aj ďalšie aplikácie, predovšetkým na vyhľadávanie akciového tovaru.

Takmer 40 % Slovákov má v mobiloch stiahnutú niektorú z aplikácií na porovnávanie cien vo viacerých obchodoch. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK. “Aj na slovenskom trhu už existuje veľké množstvo aplikácií, ktoré dokážu ľuďom reálne zjednodušiť život a zároveň ušetriť peniaze. Či už ide o internetové bankovníctvo, správu úverov alebo možnosti nakúpiť lacnejšie, finančné aplikácie si získavajú čoraz väčšiu dôveru a uplatnenie,” uviedol analytik trhu Jaroslav Ondrušek, zo spoločnosti Home Credit.

Mobilné aplikácie na porovnávanie cien u viacerých predajcov využívajú predovšetkým mladšie ročníky. Vo vekovej kategórii od 15 do 29 rokov je ich takmer o 100 % viac, ako v kategórii od 45 do 59 rokov. Čoraz viac priaznivcov si získavajú aj ďalšie aplikácie, predovšetkým na vyhľadávanie akciového tovaru, ktoré má vo svojom mobile každý piaty Slovák. Takmer rovnako je už rozšírená aj elektronická peňaženka. Potom sú to aj stále populárnejšie aplikácie na spravovanie vernostných kariet či správu financií.

Obavy sú aj zo zneužitia údajov

Hoci finančné aplikácie aspoň čiastočne pozná väčšina Slovákov, nie všetci ich aj reálne používajú. Hlavnou prekážkou je predovšetkým fakt, že nevyužívajú na nákupy svoje mobilné telefóny a nemajú záujem si aplikácie nainštalovať. Ďalší majú zase rôzne obavy a pochybnosti. „Približne štvrtina ľudí takéto mobilné aplikácie totiž nevyužíva preto, že sa obávajú o bezpečnosť svojich osobných údajov a boja sa ich zneužitia,“ hovorí Ondrušek. Na druhej strane sa však šiesti z desiatich opýtaných v prieskume vyjadrili, že ak by mali istotu dostatočnej ochrany osobných údajov, začali by takéto aplikácie využívať.

Prieskum vo februári 2018 uskutočnila agentúra STEM/MARK pre spoločnosť Home Credit Slovakia, a.s. na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 510 respondentov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Home Credit