Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
PC, počítač, mobil
Ilustračné foto. pexels.com
16. februára 2017 9:08 Financie všeobecneSpotrebiteľ od voFinanciach.skMarián Sejka

PORADŇA: Ako riešiť problém s finančnou službou

Bez ohľadu na charakter finančnej služby vždy existuje spôsob, ako môžete žiadať o nápravu. 

Pri riešení konkrétneho problému je však dobré dodržať postupnosť jednotlivých krokov.
1. Identifikácia a analýza problému
Problém čo najpresnejšie pomenujte a zistite jeho príčinu. Pomenujte si čo chcete dosiahnuť. Ak sa budete sťažovať, musíte uviesť s čím ste nespokojný a akú nápravu chcete dosiahnuť.
2. Komunikácia s poskytovateľom služby
Kontaktujte spoločnosť, ktorá vám poskytla finančnú službu. Opíšte vec s ktorou ste nespokojný a poskytnite aj svoj pohľad na jej možné riešenie. V závislosti od možností spoločnosti komunikujte písomne (poštou, e-mailom) alebo ústne (návšteva pobočky, telefonicky cez linku pre klientov). Tento proces zbytočne neodkladajte. Ak sa sťažujete na kvalitu alebo správnosť poskytnutých služieb, finančná inštitúcia je povinná sa zaoberať vašou sťažnosťou a vyjadriť sa k nej. 

Od podania sťažnosti je potrebné odlíšiť situáciu, keď nedokážete plniť to, k čomu ste sa zaviazali v zmluve (napr. splácať úver). Vtedy neváhajte v dostatočnom predstihu písomne kontaktovať poskytovateľa služby. Informujte ho o dočasnej neschopnosti splácať, požiadajte o možnosť odkladu splátok, príp. o zníženie ich výšky.
3. Kontaktovanie orgánu mimosúdneho riešenia sporu, príp. orgánu dohľadu, profesijného združenia, spotrebiteľského združenia
Ak nie ste spokojný s vybavením sťažnosti finančnou inštitúciou, obráťte sa na orgán, ktorý by vám mohol pomôcť dosiahnuť nápravu. Máte niekoľko možností. Môžete riešiť problém prostredníctvom nestranných mimosúdnych orgánov, ktoré zabezpečia komunikáciu medzi vami a spoločnosťou. Môžete sa tiež s podaním obrátiť na Národnú banku Slovenska alebo iný príslušný orgán dohľadu. Ak je poskytovateľ služby členom profesijného združenia a zaviazal sa dodržiavať etický kódex, môžete podať sťažnosť aj na takéto združenie.
4. Riešenie sporu súdnou cestou
K riešeniu vášho sporu prostredníctvom súdu siahnite v prípade, ak zlyhajú všetky predchádzajúce možnosti.

 

Prehľad subjektov, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení konkrétnych spotrebiteľských problémov môžete nájsť TU a informácie ako riešiť cezhraničný spor TU.

 

Článok vznikol na základe obsahovej spolupráce portálu voFinanciach.sk a Národnej banky Slovenska.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...