Polročný zisk Poštovej banky presiahol 30 mil. eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Poštová banka
Ilustračné foto. Poštová banka

V medziročnom porovnaní je to pokles o 17,1 %, dôvodom sú vyššie investície.

Poštová banka dosiahla v prvom polroku čistý zisk 30,01 mil. eur. Pre spoločnosť to bolo podľa jej vyjadrení obdobie plné významných investičných aktivít. Modernizácia banky, rebranding, expanzia pobočiek, inovácia produktov, nových technológií a call centra sa odrazili aj na polročnom hospodárení banky. V medziročnom porovnaní totiž zisk banky poklesol z úrovne 36,2 mil. eur, teda o 17,1 %.

Oproti prvému polroku 2016 firma o 0,5 % zvýšila svoje čisté úrokové výnosy na 80,09 mil. eur. Čisté výnosy z poplatkov a provízií vzrástli o 9,4 % na 10,45 mil. eur. “Poštovej banke sa v prvom polroku darilo dosahovať nastavené ciele. Naďalej pokračuje v snahe klásť väčší dôraz na podporu aktivít na oblasť retailového bankovníctva,” uviedla banka.
Pokračovanie v novej stratégii
V januári 2017 predstavila banka verejnosti novú stratégiu. Zo seniorného obyvateľstva sa začala orientovať na širokú klientelu. Tomu zodpovedali aj zvýšené investície oproti prvému polroku 2016, nárast administratívnych nákladov o 19 % a očakávaný pokles prevádzkového výsledku banky o 8 % na 57,9 mil. eur.

„Tento rok sme začali naozaj silno oslovovať stredné generácie klientov. Našim cieľom vždy bolo a je klientom priniesť niečo nové a prekvapiť ich našou novou ponukou. Táto expanzia nás síce stála nemalé investície, ale z hľadiska budúcnosti banky bola kľúčová a veľmi rýchlo sa odrazila v našich obchodných výsledkoch,“ hovorí Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky.

V druhom polroku sa bude banka podľa Zaťka zameriavať najmä na skvalitňovanie servisu ale neobíde ani ďalšie produktové novinky. Nová stratégia Poštovej banky je výsledkom celkovej premeny banky, ktorá sa začala v roku 2015 a ukončí sa v roku 2020.
O spoločnosti
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Poštová banka