Poistenie Slováci najčastejšie uzatvárajú osobne v pobočke a cez finančného poradcu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dokumenty, kalkulačka, podpis
Ilustračné foto. pixabay.com

Vplyv na uzavretie poistky má najmä cena produktu, ale dôležitá je aj osobná skúsenosť.

Poistné zmluvy ľudia najčastejšie uzatvárajú osobne v pobočke poisťovne alebo prostredníctvom finančných poradcov. Najvyužívanejšie poistenie, povinné zmluvné poistenie, uzatvára 40 % ľudí v pobočke a 31 % prostredníctvom finančného poradcu. Na treťom mieste je stránka poisťovne, ktorú pre uzavretie zmluvy využíva 10 % ľudí. Vyplýva to zo štúdie Poistenec, poistenie, poisťovňa 2016, ktorú uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na reprezentatívnej vzorke tisíc respondentov z internetovej populácie staršej ako 18 rokov.

Druhé najvyužívanejšie poistenie, pravidelne platené životné poistenie, si najviac opýtaných (54 %) uzatvára cez svojho finančného poradcu a na druhom mieste osobne v pobočke (32 %). Len malé percento ľudí uzatvára tento druh zmlúv inými cestami. Úrazové poistenie, ktoré je tretím najbežnejším typom poistky, ľudia uzatvárajú, podobne ako životné poistenie, najčastejšie prostredníctvom finančného poradcu (52 %) a na druhom mieste osobne v pobočke (31 %). Poistku domácnosti uzatvára takmer zhodný počet ľudí osobne v pobočke poisťovne a cez finančného poradcu a poistku nehnuteľnosti o niečo viac ľudí uzatvára osobne v poisťovni.

Akym sposobom ste uzavreli uvedene poistne zmluvy.jpg

Vplyv na uzavretie poistky má najmä cena produktu, ale dôležitá je aj osobná skúsenosť. “Keby sa dnes respondenti rozhodovali o uzavretí poistenia, najsilnejší vplyv by na ich rozhodnutie mala cena, 46 % opýtaných jej pridelilo známku 10, čo znamená veľmi silný vplyv. Nasledovala by osobná skúsenosť, prehľadnosť ponuky, komplexnosť ponuky a osobný prístup,” dodáva k výsledkom štúdie zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia Marek Zámečník.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať