Niektoré cezhraničné platby sa v pondelok nespracovali

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Obchodovanie, Call centrum, telefonovanie
Ilustračné foto. SITA/AP Photo/Francisco Seco

Národná banka Slovenska v nadväznosti na informáciu o pondelkovej nefunkčnosti systému SIPS uviedla, aby sa klienti obrátili na svoju banku.

Niektoré cezhraničné platby sa v pondelok 14. mája nezrealizovali. Informovala o tom Národná banka Slovenska (NBS) v nadväznosti na informáciu o nefunkčnosti systému SIPS. „Každá banka zvolí pri riešení tejto situácie vlastný postup, preto je potrebné, aby sa klienti obrátili na svoju banku. Všetky tuzemské platby z pondelka boli spracované,“ uviedla centrálna banka.

Národná banka Slovenska v pondelok informovala, že v medzibankovom platobnom systéme SIPS vznikli v daný deň technické problémy. V podvečer v stanovisku doplnila, že medzibankový platobný systém SIPS je už funkčný.

Ako uviedla hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková, v pondelok ráno ich NBS informovala o problémoch so zúčtovaním medzibankových platieb. Aj VÚB v pondelok zaregistrovala problém pri medzibankových prevodoch. Avšak presné dopady na klientov nevedeli špecifikovať, nakoľko chyba nastala na strane NBS. Vnútrobankové prevody fungovali štandardne.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NBS Národná banka SlovenskaSlovenská sporiteľňaVÚB Všeobecná úverová banka