Najvyššie nároky Slováci kladú na služby v oblasti financií

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peniaze euro mince
Ilustračné foto. Bigstockphoto

Očakávania Slovákov od služieb sa za posledné roky zvýšili.

Štvrtina Slovákov za posledné tri roky zvýšila svoje očakávania od služieb, ktoré bežne využívajú v živote. Najvyššie nároky kladú na služby v oblasti financií, konkrétne pri vedení bežného účtu. V tomto prípade sa až u tretiny Slovákov za posledné tri roky očakávania ešte výraznejšie zvýšili. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Home Credit.

Očakávania spojené s finančnými službami sa za posledné tri roky zvýšili u každého tretieho opýtaného. V tejto súvislosti spomínajú v prieskume najčastejšie nízke alebo žiadne poplatky. Dôležitá je pre nich aj serióznosť, rýchlosť a kvalita služieb.

Vysoké očakávania sú aj pri úveroch

Vysoké nároky majú ľudia aj pri vybavovaní pôžičky. “Postoj Slovákov sa mení aj pri výbere menej populárnych služieb, ako je napríklad žiadosť o hotovostnú pôžičku. Od nej majú ľudia pomerne vysoké očakávania,” skonštatoval manažér zákazníckej spokojnosti spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.

Vo všeobecnosti sú očakávania Slovákov od poskytovateľov služieb nadpriemerné vysoké. Ani v jednom prípade sa totiž nedostali pod hranicu priemeru. Za lepší servis sú ľudia ochotní si aj priplatiť. Na druhej strane, ak sú s nejakou službou vyslovene nespokojní, neváhajú zmeniť jej poskytovateľa a odchádzajú ku konkurencii.

Prieskum sa uskutočnil od 18. do 24. mája 2018 metódou CAWI na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 400 respondentov vo veku 18 až 60 rokov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Home Credit