Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Klienti Rapid life životnej poisťovne sa sťažujú na jej konanie

Dokumenty, zmluvy, zmluva
Ilustračné foto. pixabay.com

Poisťovňa s klientmi nekomunikuje a nevypláca im poistné plnenia.

Národná banka Slovenska (NBS) v poslednom období zaznamenala výrazný nárast počtu podaní klientov poisťovne Rapid life životná poisťovňa. Klienti poisťovne sa sťažujú najmä na to, že poisťovňa s nimi nekomunikuje a nevypláca im poistné plnenia, odkupnú hodnotu alebo mimoriadne poistné, a to napriek tomu, že jej doložili všetky potrebné a poisťovňou požadované doklady. Informovala o tom NBS v tlačovej správe.

Tlačovú správu ako aj právoplatné predbežné opatrenie vydané Národnou bankou Slovenska, ktorým zakázala poisťovni zavádzať spotrebiteľov, nájdete tu.

Podozrenie na porušenie spotrebiteľských práv
Z vybavovania podaní klientov, ktorí namietajú nezákonný postup poisťovne, NBS nadobudla podozrenie z porušovania ich spotrebiteľských práv. Centrálna banka už v apríli minulého roka vydala predbežné opatrenie, ktorým zakázala poisťovni zavádzať spotrebiteľov. Z neho vyplýva, že poisťovňa nie je oprávnená porušiť likvidáciu poistných udalostí a prestať vyplácať poistné plnenia dohodnuté v poistných zmluvách len z dôvodu, že sama nadobudla pochybnosť o platnosti poistných zmlúv.
Podľa súdov je zmluva platná
Postup poisťovne je podľa NBS absolútne neopodstatnený, nemá zákonný ani zmluvný základ. Konanie poisťovne orgán dohľadu považuje za účelové s úmyslom vyhýbať sa plneniu svojich zmluvných záväzkov. Centrálna banka upozorňuje spotrebiteľov na to, že v zverejnenom predbežnom opatrení sú odkazy na viaceré súdne rozhodnutia, ktoré sa týkajú individuálnych spotrebiteľských sporov voči spoločnosti Rapid life životná poisťovňa. Súdy podľa NBS dospeli k záveru, že poistná zmluva je riadne a platne uzavretá, a to napriek tomu, že poistné nebolo vypočítané v súlade s poistno-matematickými metódami.

NBS nie je podľa jej vyjadrení oprávnená poisťovni nariadiť vyplatiť jednotlivým klientom poistné plnenia, odkupnú hodnotu a ani mimoriadne poistné. NBS však uskutočňuje kroky a opatrenia voči poisťovni s cieľom zabezpečiť ochranu práv spotrebiteľov.

O spoločnosti

Rapid life životná poisťovňa bola zapísaná do Obchodného registra SR v júni 1994. V oblasti životného poistenia podniká od roku 1995. Na slovenskom trhu pôsobila do konca roka 2008 pod názvom Prvá česko-slovenská poisťovňa Rapid, pričom internacionálny názov Rapid bol pridaný v roku 2006.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Dátum 18. apríla 2017 10:16Zdroj SITA, voFinanciach.sk

Odporúčame

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...