Európske retailové banky sa vlani potýkali so stagnujúcimi príjmami a vysokými nákladmi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Tablet, počítač. internet
Ilustračné foto. pixabay.com

Len zásadná zmena obchodného modelu a transformácia prevádzkového modelu môžu podľa vyjadrení spoločnosti A.T. Kearney poskytnúť základ pre trvalo udržateľnú ziskovosť.

Európske retailové banky sa vlani potýkali so stagnujúcimi príjmami a stále vysokými nákladmi. Avšak zisky rastú s tým, ako banky obmedzujú rezervy a opravné položky a ako začínajú pozvoľna obmedzovať pobočkovú sieť s prechodom na on-line služby. Uviedla to poradenská spoločnosť A.T. Kearney vo svojej tohtoročnej štúdii Radar retailového bankovníctva, ktorá sleduje výkonnosť takmer 100 bankových skupín, retailových bánk a retailových bankových divízií na 22 európskych trhoch.
Prechod na digitálne bankovníctvo
Len zásadná zmena obchodného modelu a transformácia prevádzkového modelu môžu podľa vyjadrení spoločnosti A.T. Kearney poskytnúť základ pre trvalo udržateľnú ziskovosť. Banky by mali podľa firmy optimalizovať pobočkovú sieť, či zjednodušiť IT, ale mali by sa aj pripraviť na éru digitálneho bankovníctva. “Prechod na digitálne bankovníctvo je pre množstvo bánk povinnosťou už dnes. Ale taký prechod vyžaduje o trochu viac ako len zmenšenie pobočkovej siete a vydanie niekoľkých trendových aplikácií,” uviedla spoločnosť A.T. Kearney.
Región SVE zápasí s rezervami a opravnými položkami
V strednej a východnej Európe sa bankám podľa vyjadrení spoločnosti A.T. Kearney nepodarilo dramaticky zlepšiť minuloročnú výkonnosť. Spomalenie tradične najvýkonnejších krajín, ako sú Česká republika a Turecko, si vyžiadalo svoju daň. “Región ako celok stále zápasí s vysokou mierou rezerv a opravných položiek, ale marža na úrovni 20 až 25 % je atraktívnejšia ako v západnej Európe,” informovala firma.
Na Slovensku len drobné zmeny
Na Slovensku firma A.T. Kearney, rovnako ako v Českej republike, pozorovala pri väčšine ukazovateľov zmeny iba drobného rázu. V súlade s európskymi trendmi nastal významnejší pokles pri rezervách a opravných položkách. Slovenským bankám potom i výraznejšie (o 9 %) narástol zisk na jedného klienta. “Rok 2015 bol prvým rokom, keď sme v našej štúdii videli pri slovenských bankách nižší pomer nákladov k výnosom než pri ich českých náprotivkoch,” dodala spoločnosť.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať