Bezkontaktné platby využívajú čoraz častejšie i starší ľudia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: Thinkstock

BRATISLAVA 12. apríla (WEBNOVINY) – Hoci sa hovorí, že technológie sú výsadou mladých, s bezkontaktným platením sa stotožňujú čoraz viac aj starší ľudia. „Ľudia do 25 rokov tvoria iba 22 percent zo všetkých platiacich bezkontaktne. Najviac priaznivcov majú bezkontaktné platby medzi ľuďmi vo veku od 30 do 50 rokov,“ povedala riaditeľka platobných kariet vo VÚB Andrea Šipošová.

Bezkontaktné platby majú na Slovensku 3,2 milióna používateľov, čo je viac ako 64 percent zo všetkých kariet v SR. V prvom kvartáli 2014 to bolo pritom ešte len 50 percent.

Najstarší platiteľ má 90 rokov

Seniori si nachádzajú cestu k novým technológiám podľa Sberbank Slovensko pomerne úspešne. Celkovo 39 percent seniorov nad 60 rokov, ktorí majú v banke zriadený účet, majú aj elektronické bankovníctvo. Avšak mobilnú aplikáciu v telefóne má zatiaľ aktivovanú iba malý počet seniorov, okolo jedného percenta.

„Keďže postupne bude do zrelého veku dorastať skupina dnešných päťdesiatnikov, ktorí už aktívne používajú smartfóny, predpokladáme, že aj počet užívateľov smartbankingu bude medzi staršími ľuďmi narastať,“ uviedla hovorkyňa Sberbank Slovensko Ľubomíra Chmelová.

Seniori si podľa hovorcu mBank Tomáša Palovského osvojujú bezkontaktné platenie pomalšie než mladšie generácie. Starší ľudia vo všeobecnosti využívajú platobné karty na platenie podľa neho v menšej miere a podiel bezkontaktných platieb na celkovom počte platieb je u nich nižší.

„Najvyšší podiel bezkontaktných platieb na celkovom počte platieb evidujeme v kategórii klientov vo veku od 26 do 40 rokov,“ povedal Palovský. Vo VÚB je 25 percent používateľov bezkontaktného platenia vo veku nad 50 rokov. Najstarší užívateľ bezkontaktného platenia prostredníctvom mobilnej nálepky je podľa Šipošovej klient vo veku 90 rokov.

Biznis sa veľmi zmenil

Spoločnosť Visa Europe očakáva, že v roku 2020 bude v Európe 60 percent všetkých transakcií realizovaných mobilnými zariadeniami. Biznis sa podľa spoločnosti veľmi zmenil oproti roku 1993, keď sa na Slovensku zavádzali klasické platobné karty.

Avšak onlinové platby na Slovensku sú zhruba na úrovni 12 až 13 percent, pričom európsky priemer je 19 percent. Potenciál pre rast je tak aj na Slovensku a firma Visa Europe chce, aby sa Slovensko dostalo na európsky priemer.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať