Banky a nebankové firmy dali vlani do reklamy na úvery a pôžičky viac ako 80 mil. eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Euro bankovky peniaze
Ilustračné foto SITA/Jozef Jakubčo

Väčšinu z toho tvorili spotrebné úvery, na propagáciu pôžičiek v hotovosti smerovalo 22 %.

V roku 2015 banky a nebankové subjekty, ktoré poskytujú spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti, investovali do reklamy dvakrát viac ako v roku 2012. Kým v roku 2012 to bola suma 36,15 mil. eur, vlani to bolo 80,56 mil. eur. Z toho 78 % pripadlo na komunikáciu spotrebných úverov a 22 % na propagáciu pôžičiek v hotovosti. Vyplynulo to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.
Najviac reklám je v novembri
Zatiaľ čo v roku 2015 výdavky na propagáciu hotovostných pôžičiek medziročne poklesli, zadávatelia reklám na spotrebné úvery potvrdili niekoľko rokov po sebe sa opakujúci trend zvyšovania reklamných rozpočtov dvojciferným tempom. Vývoj výdavkov do reklamy v priebehu roka napovedá, že ochota zadlžiť sa je podľa TNS pravdepodobne vyššia v predvianočnom období. Vtedy poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov komunikujú svoje produkty výrazne viac ako počas ostatných mesiacov. Najvyššia suma bola v mesiaci november, a to 14,2 mil. eur.
Dominuje televízia
Najvýznamnejším komunikačným prostriedkom tradičného mediamixu bola televízia, kde zadávatelia alokovali 93 % z celkového objemu výdavkov na reklamu spotrebných úverov a pôžičiek. Slovenské televízne stanice odvysielali vlani 79 658 spotov propagujúcich pôžičky v hotovosti a spotrebné úvery v celkovej dĺžke vysielania 539 hodín. Inzercia v printe pokryla 567 inzertných strán. Z takmer 6 630 vonkajších plôch pripadli takmer dve tretiny na citylighty. V rádiách sa odvysielalo 5 563 spotov.
VÚB banka a Home Credit investovali najviac
Na 5 najväčších zadávateľov v segmente spotrebné úvery pripadli takmer tri štvrtiny celkových reklamných výdavkov v tomto segmente. Pri hotovostných pôžičkách pripadlo na TOP 5 zadávateľov necelých 97 % celkových výdavkov na reklamu v tomto segmente. V rámci spotrebných úverov mala najvyšší podiel VÚB banka, a to 17 %. Poštová banka mala podiel 16 %, Slovenská sporiteľňa 15 %, ZUNO banka 15 % a Prima banka 11 %. V rámci pôžičiek v hotovosti dominovala spoločnosť Home Credit s podielom 43 %, nasledovala firma COnsumer Finance Holding s podielom 35 %, Provident Financial tvoril 11 %, Cetelem 5 % a River Euro 4 %. 

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia