Najviac vlani do televíznej reklamy investovali banky

14. februára 2016 12:36
SITA
Euro, peniaze, bankovky
Ilustračné foto pixabay.com

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali vlani zadávatelia pôsobiaci v sektore bánk a bankových produktov, nasledovali mobilní operátori.

Minulý rok preinvestovali zadávatelia reklám v celoštátnych slovenských televíziách viac ako 935 mil. eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 25 %. Údaje, o ktorých informovala agentúra TNS Slovakia, vychádzajú z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňujú žiadne zľavy, bartre či bonusy.

Najviac inzerovali banky

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali minulý rok zadávatelia pôsobiaci v sektore bánk a bankových produktov (vrátane stavebných sporiteľní), ďalej v sektore služieb mobilných operátorov a nakoniec zadávatelia v kategórii voľnopredajných liekov. Toto poradie sa v porovnaní s rokom 2014 nezmenilo. Najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol Slovak Telekom, na druhom mieste sa umiestnil Orange a na treťom mobilný operátor O2. Výrazný posun zaznamenal v predchádzajúcom roku Lidl, ktorý sa vyšvihol zo 6. na 4. miesto.

Počet hodín reklamy stúpol o takmer pätinu

Celoštátne slovenské televízie odvysielali v minulom roku takmer 1,164 mil. komerčných spotov a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke skoro 7 255 hodín. Počet hodín odvysielaných reklám sa medziročne zvýšil o 19 %, pričom počet monitorovaných televíznych staníc, a to 9, sa nezmenil. Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných spotov bola k minulému roku 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice. Priemerná dĺžka spotu sa medziročne nepatrne znížila z 23 sekúnd v roku 2014 na 22 sekúnd v minulom roku. Minulý rok boli najčastejšie vysielané 30 sekundové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil o približne 35 tisíc, čo predstavuje nárast o takmer 10 %. Ich podiel na celkovom počte všetkých odvysielaných spotov poklesol na 34 %.

Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. Agentúra TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc a viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním.

Odporúčané články

Súvisiace témy:

Čo si o tom myslíte?

Podobné články