Väčšina Slovákov podľa prieskumu považuje ich osobný účet za výhodný

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Dohoda, pobočka, podpis, zmluva, úver
Klienti by sa nemali báť žiadať od poskytovateľov úverov dodatočné informácie. Thinkstock

Avšak až 61 % obyvateľov by bolo ochotných zmeniť svoj účet za výhodnejší v inej banke.

Väčšina Slovákov si myslí, že ich osobný účet v banke je výhodný. V prieskume Prima banky sa tak vyjadrilo 73 % respondentov. Ostatní o výhodnosti svojho účtu nie sú presvedčení a napríklad 10 % ľudí priznáva, že výhodnosť svojho účtu nedokáže posúdiť. Avšak až 61 % obyvateľov hovorí, že by boli ochotní zmeniť svoj účet za výhodnejší v inej banke.

O prieskume

Prieskum pre Prima banku uskutočnila agentúra 2muse. Išlo o on-line zber dát na reprezentatívnej vzorke 326 respondentov. Prieskum agentúra uskutočnila v júli 2016.


Ide hlavne o cenu
Pri rozhodovaní o zmene banky zohráva hlavnú rolu cena. Najviac ľudí, a to 63 %, by totiž k presunu účtu do inej banky motivoval nižší poplatok za vedenie účtu. Viac ako polovica klientov by sa nechala zlákať na výhody, ktoré by mohli s novým účtom alebo na ďalších produktoch banky využívať. Tretina ľudí by ocenila väčšiu dostupnosť banky, ktorej pobočku by mali po ruke.

Slováci sa zmene banky vo všeobecnosti bránia, no podľa Prima banky ich odrádzajú najmä praktické dôvody. Až 52 % ľudí uviedlo, že najväčšou prekážkou pri prípadnej zmene by pre nich bola nutnosť nastaviť si nanovo pravidelné platby a oznámiť všetkým nové číslo účtu. Polovica ľudí sa pri zmene účtu obáva aj zbytočnej byrokracie a straty času.
Legislatíva presun zjednodušila
Od polovice marca 2016 je však presun účtu medzi bankami dostupnejší. Súvisí to s novou legislatívou, ktorá priniesla jednoduchší tzv. switching účtu. No mnohí Slováci túto službu stále nepoznajú. Podľa prieskumu 7 z 10 obyvateľov nevie o tom, že môže v novej banke bezplatne požiadať o spomínaný switching účtu.

Switching účtu je pre klienta takpovediac bezstarostný, keďže nová banka za neho všetko vybaví. „Klientovi stačí na pobočke podať žiadosť o presun účtu z pôvodnej banky. Všetko ostatné už vybavíme za neho. Po presune účtu zriadime na novom účte klienta aj všetky trvalé príkazy a inkasá tak, ako ich mal nastavené v pôvodnej banke,“ vysvetľuje Henrieta Gahérová, riaditeľka divízie riadenia produktov Prima banky.
Dôležitá je celková výhodnosť
Switching je teda podľa nej praktický, bezplatný a najdôležitejšou úlohou klienta je hlavne vybrať si naozaj výhodný účet, ktorý mu popri najpoužívanejších bankových službách poskytne aj množstvo výhod. Prima banka však odporúča prihliadať aj na celkovú výhodnosť a transparentnosť banky. Aby sa z naoko výhodného účtu nestal o rok či dva maximálne nevýhodný účet.  Na trhu sú stále aj banky, ktoré si svoju výhodnosť voči klientom držia dlhodobo.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Prima banka