Poštová banka v minulom roku znížila zisk, no počítala s tým

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Poštová banka
Ilustračné foto. Poštová banka

Dôvodom boli investície do nových projektov, modernizácie produktov, rozširovanie pobočiek, ale aj nízke úrokové sadzby.

Poštová banka dosiahla v minulom roku čistý zisk 49,3 mil. eur. V medziročnom porovnaní je to pokles zhruba o 9 %. Ako spoločnosť informovala v tlačovej správe, na vývoj hospodárskeho výsledku výraznejšie vplývalo viacero faktorov. Banka vlani investovala do nových rozvojových projektov, modernizácie produktov, infraštruktúry, do rozširovania pobočkovej siete a redizajnu súčasných predajných miest.

Pokles zisku však bol podľa vyjadrení banky očakávaný. “Plánovali sme, že nasmerovanie do novej éry, rovnako ako modernizácia produktov a služieb, sa odzrkadlia v krátkodobom poklese hospodárskych výsledkov banky v minulom a v tomto roku,” povedal Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky. Hospodársky výsledok podľa vyjadrení banky ovplyvnili aj pretrvávajúce nízke úrokové sadzby na trhu a silné konkurenčné prostredie. Dôsledkom toho čisté úrokové výnosy Poštovej banky klesli medziročne o 11,6 % na 163,7 mil. eur.

Bilančná suma banky narástla na 4,3 mld. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 1,9 %. Úvery klientom dosiahli celkový objem 2 mld. eur a vklady klientov 3,6 mld. eur. V porovnaní s rokom 2015 to predstavuje nárast v úveroch o 4,3 % a vkladoch o 1,9 %.
Banka sa mení
V úvode tohto roka odštartovala Poštová banka komplexnú novú stratégiu, celkový nový koncept pobočkovej siete a začala prinášať nové produkty či služby. Klientom predstavila, dnes už pre mnohých nevyhnutnú, mobilnú aplikáciu. Zmeny priniesla aj v rámci pôžičiek, či rodinného účtu. Produkty bude banka zavádzať postupne. Prioritné sú pre ňu úvery na bývanie, ktoré chce zaviesť ešte v tomto roku.

V januári banka otvorila novú pobočku v Senici a ďalšie sú v pláne. Pokračovať bude aj v redizajne existujúcej pobočkovej siete a v skvalitňovaní servisu a prinášaní nových produktov. Nová stratégia Poštovej banky je výsledkom jej celkovej premeny, ktorá sa začala po prebratí banky novým akcionárom v roku 2015 a ukončí sa v roku 2020. Cieľom je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. Banka plánuje výrazný organický rast a pozerá sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach.
O spoločnosti
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Poštová banka